سال ها است که تکنولوژی WiFi مزیت های زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود آورده است. از تغییر روش ارتباط و تجارت گرفته تا تبادل داده از جمله کاربردهای WiFi است. با این وجود این تکنولوژی مانند هر تکنولوژی دیگری دارای محدودیت هایی است که از جمله آنها عدم توانایی عبور سیگنال های WiFi از موانع و اشیائی مانند دیوار است. در این شرایط اخیرا تکنولوژی جدیدی به نام (LiFi (light fidelity معرفی شده است که میتوان آن را به عنوان رقیبی جدی برای WiFi به حساب آورد.

LiFi یک نوع شبکه پرسرعت دو طرفه است که در شبکه های مخابرات تلفن همراه از طیف نور به منظور تبادل داده مشابه شبکه های WiFi بهره می برد. LiFi مبتنی بر مخابرات نور مرئی (VLC) است که دارای طول موجی بین 380 نانومتر تا 780 نانومتر بر روی طوح موج مرئی است. LiFi دارای دو جزء اصلی کنترل کننده و دانگل است. این تکنولوژی از لامپ های LED نیز به عنوان منبع نور فرستنده و آشکارساز نوری بر روی دانگل در بخش گیرنده استفاده می کند.

https://melec.ir/%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-lifi-%d8%b1%d9%82%db%8c%d8%a8%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-wifi/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهفروشگاهارتباط با ماتماس