رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو گفت: پیش‌بینی می‌شود در سه الی پنج سال آینده بیش از پنج میلیارد دلار درآمد ارزی از محل صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.مجتبی اکبری در نشست افتتاح پروژه‌های سد و نیروگاه اومااویا درسریلانکا توسط شرکت‌ ایرانی، اظهار کرد:دولت سیزدهم در دیپلماسی منطقه‌ای بسیار فعال عمل کرده است.

وی با بیان این‌که اکنون ۷۰درصد صادرات فنی ومهندسی کشور متعلق به صنعت آب و برق است،ادامه داد: صادرات خدمات فنی ومهندسی صنعت آب وبرق هم‌اکنون دربیش از۱۸کشور جهان در حال انجام است.رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو با بیان این‌که صادرات خدمات فنی – مهندسی صنعت آب و برق در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، گفت: البته توان صادرات در این بخش پنج میلیارد دلار است اما در شرایط حاضر این امکان فراهم نشده است. اکنون در۱۸کشور فعالیت در بخش انرژی داریم و خدمات فنی و مهندسی ایران در این کشورها فعال است. وی با اشاه به این‌که اردیبهشت‌ماه در بخش دیپلماسی وزارت نیرو اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد، بیان کرد: به‌زودی در نخستین گام پروژه چندمنظوره اومااویا با حضور مقام‌های ارشد دو کشور ایران و سریلانکا به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو افزود: شرکت فراب در کشور سریلانکا از سال‌های گذشته پروژه بزرگ و چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا را آغازکرده که یکی ازبزرگ‌ترین پروژه‌های کشور سریلانکا است.۴۰۰مهندس ایرانی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در این پروژه فعال بوده‌اند.

 

https://melec.ir/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d8%

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *