قطع برق و خاموشی در بخش خانگی نخواهیم داشت.


مشهد- ایرنا- معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده طی ۷۲ ساعت از جمله روز ۲۸ خرداد، روز رای گیری، قطع برق و خاموشی در بخش خانگی این استان نخواهیم داشت.

وحید باغیشنی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: در این مدت دریچه های آب سدها برای تولید برق آبی باز خواهد شد تا کسری تولید برق در این مدت جبران شود هرچند باتوجه به کمبود بارندگی به ذخیره آب سدها نیاز است اما اهمیت تامین برق در روز انتخابات دارای اولویت است.
وی ادامه داد: امیدواریم در این ایام خاموشی برق نداشته باشیم با این حال علاوه بر فعالیت شبانه روزی و معمول گروه های اتفاقات و عملیات شرکت برق، گروههای دیگری را نیز برای وقوع بدترین سناریوها پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: به دلیل به هم پیوستگی شبکه در صورت بروز حوادث، مولدهای اضطراری فعال خواهند شد و همچنین آمادگی لازم برای بروز هرگونه حوادث و اتفاقات در نیروگاه های استان ایجاد خواهد شد.
وی افزود: با این حال ستادهای انتخابات و بخشهای اصلی انتخابات در فرمانداری ها و بخشداری ها باید مولدهای برق کوچک و سیار تامین و آماده عملیات نمایند و در صورت لزوم مولدهای کوچک در اختیار ستادها  قرار دهند.
باغیشنی ادامه داد: طی ۷۲ ساعت یاد شده برنامه منظم برای مدریت مصرف برق کشاورزی و صنعت اتخاذ شده و در خصوص قطع برق بخش کشاورزی، تفکیک قطع برق کشاورزی از روستاها و حوزه های رای گیری روستایی مد نظر گرفته خواهد شد.
محمد علی نبی پور، رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به نیاز شعب اخد رای و تجهیزات الکترونیکی انتخابات امیدواریم در روز رای گیری قطع برق در استان نداشته باشیم و خللی در روند انتخابات در استان ایجاد نشود.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهفروشگاهارتباط با ماتماس